Dilemă: Ultimul om pe Pământ


Să zicem că mă trezesc într-o bună dimineaţă şi constat că sunt singur. Complet. Toţi ceilalţi au dispărut fără urmă. Ori m-au uitat extratereştrii, ori sunt cel mai mare păcătos şi n-am fost ridicat la ceruri. Şi acum ce fac?

Întreaga planetă tocmai a devenit proprietatea mea exclusivă. Să dau o fugă la cea mai apropiată reprezentanţă auto pentru a intra în posesia supermaşinii pe care am dorit-o atâta amar de vreme? Bun, trecem asta pe listă. Dar stai puţin, sunt câteva obiective ceva mai practice de pus în capul listei de priorităţi.

Mai întâi trebuie să iau în considerare faptul că furnizarea energiei electrice se va opri după câteva zile de funcţionare nesupravegheată a aparaturii. Chiar, cât timp funcţionează sistemul energetic în mod complet autonom? Aşa că ar fi bine să caut niscaiva generatoare pe benzină şi să le cuplez la instalaţia casei mele. Hopa, nu-i bine. De ce să le cuplez acasă când pot să-mi caut o reşedinţă confortabilă, un palat ceva şi să cuplez generatoarele acolo.

Bun, am rezolvat problema electricităţii, dar ce fac cu benzina? Că generatoarele alea or să consume din greu şi pompele de benzină nu vor mai funcţiona. Păi lasă că mă descurc, cuplez un generator la instalaţia unei staţii de benzină. Apropo: cum dracu' s-o cupla un generator la o instalaţie electrică? Ia să caut repede pe Internet până nu se închide şi ăsta (moare Internetul, ce gând atroce, mă ia cu tremurat).

Cât pe-aci să uit de mâncare! Aş putea da iama din când în când prin supermarketuri dar produsele alea or să se strice cât de curând. Ia stai! Supermarketurile au frigidere şi congelatoare, nu? Cuplez nişte generatoare la ele şi-mi fac provizii.

Ia să socotim împărţeala timpului. Deşteptarea, fuga la benzinărie, alimentează generatoarele, umple cisterna, fuga la supermarket, alimentează generatoarele, repede, repede înapoi la palat, alimentează generatoarele, prânzul, înapoi la benzinărie, umple cisterna, treci pe la supermarket, alimentează generatoarele, fuga la palat, alimentează generatoare, e seară deja, mi-e somn, cad în pat cu limba scoasă. În ritmul ăsta într-o lună sunt gata. Nu mai bine îl dau naibii de palat şi mă mut într-un supemarket din apropierea unei staţii de benzină?

Bun, acum că am rezolvat prioritatea 0, să revenim la celelalte elemente de pe listă:
1. Supermaşina. La asta nu renunţ nici mort.
2. Neapărat un drum la aeroport să văd dacă un elicopter se pilotează la fel de uşor în realitate ca în jocuri.
3. O vacanţă la Vatican. Am hotărât să desecretizez arhiva.
4. ...

Stop. Şi dacă e o glumă? Dacă sunt victima celei mai mari mistificări din istorie pusă la cale de unii cu camera ascunsă? Dacă reapare toată lumea la fel de brusc cum a dispărut şi va trebui să plătesc generatoarele, benzina, mâncarea, palatul?

Tu ce ai face dacă ai fi ultimul om de pe Pământ?

0 comentarii: